söndag 21 december 2008

Var eniga!

Jag satt idag och läste min bibel för att studera hur Guds vilja fungerar, när jag bläddrade igenom min bibel så hittade jag följande bibelversar 1 kor 1:10-17. Här föremanar Paulus de kristna i korinth att de inte skall vara splittrade! Paulus beskriver i versarna hur de kristna i Korinth kivas och diskuterar vilken lärare som är mest rätt! Det kivades om Paulus,Apollos,Cefas och även Kristus, vem av dessa var mest rätt i läran!

När jag läste detta tänkte jag "-Paulus skrev du till kristna blogg Sverige redan för tvåtusen år sedan? " För om vi ser på debatten då så verkar det inte ha ändrat sig någonting alls! I dag tjafsas det om katolska kyrkan,Livets ord,Ulf Ekmans olika val i läran tills min dator får en härdsmälta av att hantera all denna information.

Paulus skriver till korinthierna i vers 13 "Är kristus delad?Paulus blev inte korsfäst för er skull! och inte blev ni döpta i Paulus namn" Skulle vi ta denna vers och anpassa den till kristna blogg Sverige skulle vi kunna säga - Är kristus delad?Bloggen Aletheia blev inte korsfäst för er skull! och inte blev ni döpta i påve Benedicts namn"

Nu trampade jag på ömma tår kanske, men jag anser att utan att ha några "Guru" ambitioner för att hänvisa till ovan nämda blogg, att kristenheten har inte längre tid med paj kastning, och att leta stickor i sina bröders ögon! (Läs gärna Björn Horsts blogg bra skrivet länk längre ner på sidan) världen är i kris och människor med, nu faller västvärldens illusion om lycka genom materialism och ytlighet. MTV generationens ideal kommer att bli utmanad nu nästa år när ekonomin blir sämre. Vi kristna har nu ett tillfälle att dela med sig om vår herre Jesus underbara nåd som han har för oss alla! Vi är inte kallade att navelskåda varandras läror och leverne! Vi är kallade att predika frälsning för folket genom vår gemensamme herre Jesus Kristus.

Tack och lov att inget samfund eller kyrka äger rätten till Jesus. Det är faktist så att som troende är han vår herre och han leder oss! Vad skulle du göra om Gud ledde dig till att be med en katolik som aletheian! Eller som katolik rädda en aletheian som lider! Genom Guds ande får vi hans natur och genom kärlek och nåd, inte genom att pracka på utan genom kärlek får vi kraften och nåden att tala om Jesus!

Bröder och systrar ta chansen var eniga i den gemensamma tro vi har att Jesus är vägen till Gud. För vi behövs allihopa för att nå den förlorade världen där ute. För i detta arbete har ingen kyrka ensam rätt, vi behövs allihopa i detta arbete alla vi troende som en dag ska samlas hos vår herre!
Guds Välsignelse!

Inga kommentarer: